tiistai 5. helmikuuta 2013

Sinä haluat lähteä


En ole kaksonen, olen skorpioni, mutta tuon lähetin tässä kerrattain eräälle uudelle ystävälle.

Nyt on taas se aika, kun tuhannet kollegani ympäri maata selaavat mol.fi -sivustoa 
päivittäin ja miettivät: "Hakisinko? Tuotako? No miksi ei? En uskallakaan. 
Voisinko lähteä? Uskallanko jättää nykyisen pätkätöiden luvatun maan ja kokeilla uutta?
 Jäisinkö? Hakisinko? Kannattaako hakea?"

Minä, joka kerran olen lähtenyt, sanon sinulle: - Lähde!
"Aika on tulla ja aika on mennä, matka käy viimein matkojen taa,
jokin vain linnulle kertoo: - Nyt lennä! Jossain taas siipiä lepuuttaa saa!"

Mulla on unelmien työ, rakastan työyhteisöäni, lapsiani, opiskelijoitani 
ja olen löytänyt täältä ennalta täysin oudosta kaupungista monta kaunista sielua, 
ihanan kodin, ihanan Irman ja paljon mukavaa tekemistä. 
Ja silti välillä havahdun yhä miettimään, että mitä ihmettä minä täällä teen?

Minä en ollut nirso mutta halusin vain parasta, 
ja aina silloin kun tuo kysymys tietoisuuteeni pomppaa,
tiedän samantien, että oli oikein lähteä.
Minulla on ollut täällä tehtäväni
ja täällä olen saanut tulla taas enemmän siksi Sannaksi joka olen.

Ole rohkea! Tee se hakemus juuri nyt! 
Olet sen arvoinen ja enemmänkin.
Ne haluavat juuri sinut, koska olet niin hyvä.
Sinä haluat lähteä, koska on tullut aika lentää.
Jossain taas siipiä lepuuttaa saa!

2 kommenttia:

  1. Olethan kertonut Irmalle, että hän on ihana?

    VastaaPoista
  2. Salla, sinua juuri ajattelinkin tuota kirjoittaessani!
    Laitoithan jo hakemukset postiin?

    Maria, Irma oli viikon reissussa mutta kohta menen iltateelle ja uskaltaisinko kertoa? Ainakin olen sanonut, miten kiitollinen olen että saan asua täällä. Miksi en meinaa kehdata sanoa "Olet ihana?"

    VastaaPoista