sunnuntai 14. huhtikuuta 2013

Minäpä nojasin silti


Istun tässä tutulla ikkunalaudalla ja katson kadulle. 
Siellä kävelee kiireisiä ihmisiä keltaisten kassien kanssa. 
En muista milloin olen ollut täällä viimeksi ja ennen olin aina. 
Olen nukkunut tässä huoneessa niin monta yötä etten osaisi laskea. 
Tuijottanut alas kadulle, juonut teetä, kuunnellut Mozartia, 
istunut, tuijottanut, juonut vielä lisää teetä ja istunut taas.

Nyt olen täällä paikattavana, odotan alaleuan puutumista 
samalla kun toinen potilas otettiin välissä käsittelyyn. 
Myöhästyn juhlista vähän, mutta hoidetaan nyt tämä hammas ensin. 
Minulla on hyvä hoito, yksi lääkäri ja kaksi hoitajaa. 
Illalla tulen tähän samaan taloon yöksi, 
mutta en enää tähän huoneeseen vaan yläkertaan. 
Siellä on rauhan majatalo, peti valmiina kaikille väsyneille.

Juhlissa on mukavaa, niin mukavaa.
Ajattelen välissä, että sinäkin tykkäisit näistä juhlista.
Ohjelmassa on laulua, soittoa, onnittelupuheita, silmänurkkaan nousee
kyyneliä ja heti kohta perään ryöpsähtää nauru.
On turvallista olla täällä, tämä yhteys on niin tuttua ja rakasta.

Yön nukuttuani hammas on parantunut ja mieli ja keho levännyt.
Käyn kahvilassa, käyn naapurissa, tapaan monta rakasta 
ja sitten pakkaan taas autoon mekon, korkkarit ja muut tavarat.

Ajan vaaroja kohti, on valoisaa, tulen tästä suunnasta tänne viimeistä kertaa.
Hanget ovat humahtaneet alas. Olen nojannut laskusiltaan koko viikonlopun.
Nyt on aika katsoa eteenpäin taas ja seistä omilla jaloillaan.

4 kommenttia:

  1. Kuulostaa täydelliseltä viikonlopulta. Olitko hammaslääkärissä korkkarit jalassa?

    VastaaPoista
  2. En ollut, mutta kampaus oli valmiina. Mekon puin sitten vasta juhlapaikalla, olisi ollut kökköä jos olisi tarttunut hammaslääkärin haju siihen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olin joskus kalavaatteet päällä hammastarkastuksessa, kun en ehtinyt käydä vaihtamassa. Hai-saappaat ja ahvenelle haiseva maastopuku yllä olin varmasti aika hehkeä ilmestys. :)

      Poista
    2. Ois vielä joku ahvena kurkkinu taskusta :)

      Poista